manifestatiegelijkekansen.png

Voor KCR ging ik aan de slag voor een logo en beknopte huisstijl voor hun Manifestatie Gelijke kansen door cultuuronderwijs dat 2 november 2022 gehouden wordt. Tijdens deze dag werken verschillende mensen uit de onderwijs- en cultuursector samen toe naar een intentieverklaring waarin ze vaststellen wat ervoor nodig is om cultuuronderwijs een stevige plek in het lesprogramma te kunnen geven.
Het logo laat het document, het manifest, zien in het beeldmerk. Het logo is uitgevoerd in de kleuren van KunstPakt, een onderdeel van KCR.

Naast logo en huisstijl werd ik ook gevraagd de signing, posters, photowalls e.d. te ontwerpen voor de dag zelf.


Bergjemaar_Portfolio_WonderwijsVandaag_01-1280x800.jpg

Voor WonderWijs Vandaag maakte ik het logodesign. Om mee te beginnen dacht ik ook mee met het ontwikkelen van een naam voor deze remedial teaching praktijk. Stoer, kleurrijk en strak waren de kernwoorden. Daarnaast moest het niet té kinderachtige worden zodat ook oudere leeftijdsgroepen aangesproken kunnen worden door de beeldtaal.


Bergjemaar_Portfolio_LoZ1188_4-1280x800.jpg

De eerste echte Whisky van Rotterdam Zuid: L.o.Z.1188.

De samenwerking tussen De Onruststokers en Gall&Gall Laan op Zuid leverde deze mooie whisky op, plus dit mooie etiket met silhouet van ‘De Laan’. Een sober en modern, maar ook een stoer etiket. De prachtige productfotografie is gemaakt door Mark Brants.

Na het daverende succes van de Whisky vroegen Sandra en Hans de Onrust Stokers ook een L.o.Z.1188 Gin te maken. Passend in de etikettenlijn maakte ik ook hier een ontwerp voor.

Foto van Sandra en Hans: AD / Frank de Roo


Bergjemaar_MargreetVerrij_02-1280x800.jpg

Voor dit logo van Margreet Verrij Coaching maakte BergJeMaar! een moderne, strakke versie van het bestaande aquarel beeldmerk. Daarnaast speelt het beeldmerk nu mooi samen met het woordmerk, dat geheel voorzien werd van nieuwe typografie. Het volledige logo pakket én stylesheet werden zo uit handen genomen, zodat Margreet zich kan richten op haar expertise: coaching voor jongeren en volwassenen.


Bergjemaar_Portfolio_EelkeBosman_01-1280x800.jpg

Eelke Bosman is gespreksleider, moderator en dagvoorzitter tijdens congressen en heisessies. Zij wou een zeer persoonlijk logo, dat past bij haar personal branding. Omdat het haar opviel dat zij vooral in nautische metaforen denkt wou zij graag een boot als beeldmerk. Verschillende vaartuigen passeerden de revue. Toch haalden ze het niet bij het beeld dat Eelke heeft van de boot van haar opa en oma.
Voorzien van een duidelijke, maar vriendelijke typografie en sprekende kleuren, zijn we samen tot een zeer persoonlijk logo gekomen.


Bergjemaar_Portfolio_Edo_04-1280x800.jpg

Voor deze premium sushi rijst kozen we de vroegere naam van Tokyo; Edo. Een witte 10 kilo zak met vensters in de achterzijde om de rijst te kunnen zien en op de voorkant het uitzicht op Mount Fuji. Eersterangs sushi rijst met een topuitzicht!


Bergjemaar_Portfolio_redrobin_01-1280x800.jpg

Voor virtual assistant Red Robin mocht ik aan de slag voor een passend logo. Zoals de naam al zegt was er de wens voor een roodborstje. Het liefst in retro kleuren en ook te gebruiken als stempel. Daarom heb ik naast een kleurvariant ook een zwarte versie gemaakt die makkelijk bruikbaar is als stempel, waarmee deze ‘virtuele sidekick’ haar visitekaartjes en andere prints kan personaliseren.


Bergjemaar_Portfolio_Ichi1.png

Voor Pluimveebedrijf Wijen heb ik een private label rijstzak voor 20kg sushirijst ontworpen. Omdat Wijen van oorsprong een pluimveebedrijf is, vond ik het een leuke knipoog om een subtiel ‘eitjespatroon’ in de achtergrond te verwerken. Ichi betekent ‘number one’, dus een opvallend ontwerp is dan wel op zijn plaats voor de nummer 1.