Bergjemaar_Portfolio_Dichtbundel_vanuithethart-1280x800.jpg

Voor Hospice de Liefde maakte ik het ontwerp en de illustraties voor dichtbundel ‘Vanuit het hart’. De gedichten zijn geschreven door kookvrijwilliger Jaco Groeneweg. Het directe contact tussen Jaco en de gasten van het hospice, maar ook zijn liefde voor de stad Rotterdam, zijn regelmatig de aanleiding voor gedichten die de lezer intens kunnen raken.

De opbrengst van de door Hospice de Liefde in eigen beheer uitgegeven dichtbundel ‘Vanuit het hart’ komt ten goede aan het mooie werk van Hospice de Liefde. Je koopt hem via hun website.


Bergjemaar_bruiloft_01-1280x800.jpg

Voor onze bruiloft ontwierp ik Save the date kaarten, uitnodigingen en verschillende illustraties voor drukwerk en digitaal gebruik. De kaarten werden uitgevoerd op berkenpapier.


Bergjemaar_portfolio_Komproeven_01-1280x800.jpg

Howard Komproe bedacht Komproeven: een YouTube serie waarin hij verschillende echte en minder authentieke Surinaamse gerechten proeft. Zo ontstond ook de samenwerking met De Onrust Stokers, wiens Sopropo Gin hij ook testte voor zijn kanaal. Inmiddels hebben ze samen de nodige dranken bedacht en aan de man gebracht: Pepre Watra en Soete boi zijn hier lekkere voorbeelden van.
Voor socials maakte ik een illustratie van Howard zelf. De illustratie wordt op verschillende items gebruikt, bijvoorbeeld op stickers en voor social media.


Bergjemaar_Portfolio_DokterBosman3a-1280x800.jpg

Dokter Bosman verleent geestelijke dienstverlening aan kinderen en (jong) volwassenen. Binnen een bestaande huisstijl heb ik veel werk verricht voor deze dienstverlenende instantie in de vorm van divers marketingmateriaal.

Infographics worden bij Dokter Bosman veelvuldig gebruikt om informatie inzichtelijk te maken op het gebied van een ziektebeeld, als hulp bij verwijzing, en om informatie te verschaffen over bijvoorbeeld verzekeringsvergoedingen.

Marketinguitingen van Dokter Bosman bestaan vooral uit een grote range aan posters, flyers, folders en ansichtkaarten. Met de ansichtkaarten en de giveaway kalender voor verwijzers kreeg ik wat meer ruimte om de creativiteit de vrije loop te laten, waar veel folders wat scherper binnen de huisstijl moesten blijven.


Bergjemaar_Portfolio_naardehaaien_01-1280x800.jpg

Naar de Haaien is een blauwe kokosdrank met een spelelement. Een leuk spelletje voor met je maten in de kroeg. Daar moet natuurlijk een kleurrijk etiket voor gemaakt worden, uiteraard voorzien van een afschrikwekkende jaws. Proost!


Bergjemaar_Portfolio_kerstlikeur_1-1280x800.jpg

De OnrustStokers hebben sinds 2021 hun eigen kerstlikeur. Lekker drankje met kaneel, kardemom, vanille en sinaasappel. BergJeMaar! maakte weer een humorvol, écht Rotterdams OnrustStokers ontwerp voor dit drankje. Een mooi kadootje voor in de zak van sinterklaas, voor onder de kerstboom, of als speciaal relatiegeschenk voor je klanten!⁠


Bergjemaar_Portfolio_Edo_04-1280x800.jpg

Voor deze premium sushi rijst kozen we de vroegere naam van Tokyo; Edo. Een witte 10 kilo zak met vensters in de achterzijde om de rijst te kunnen zien en op de voorkant het uitzicht op Mount Fuji. Eersterangs sushi rijst met een topuitzicht!


BergJeMaar_Portfolio_groenefeeks_01-1280x800.jpg

Absint; het illustere drankje maakt een come-back in Rotterdam. Met echte Rotterdamse feetjes op het etiket, elk met een eigen beroep en sexy ‘attitude’ verleiden ze je. Voor dit project kreeg ik bijna helemaal vrij baan. En al sparrend kwamen Stefan van De Onrust Stokers en ik op nog meer mooie lagen om aan dit product en ontwerp toe te voegen. Naast echte Rotterdamse wijfies, hebben we ook de art nouveau architectuur van Rotterdam in het zonnetje gezet. Zo krijgt elk etiket een extraatje.