BergJeMaar_Portfolio_groenefeeks_01-1280x800.jpg

Absint; het illustere drankje maakt een come-back in Rotterdam. Met echte Rotterdamse feetjes op het etiket, elk met een eigen beroep en sexy ‘attitude’ verleiden ze je. Voor dit project kreeg ik bijna helemaal vrij baan. En al sparrend kwamen Stefan van De Onrust Stokers en ik op nog meer mooie lagen om aan dit product en ontwerp toe te voegen. Naast echte Rotterdamse wijfies, hebben we ook de art nouveau architectuur van Rotterdam in het zonnetje gezet. Zo krijgt elk etiket een extraatje.


Bergjemaar_Portfolio_illustratie-1280x800.jpg

Of het nu met potlood, krijt, mixed media, verf of een digitaal programma is: illustreren is mijn vak én hobby. Pixel based of vector: ik zoek en vind een mooie manier om een beeldmerk te illustreren of een afbeelding voor in een boek. Door steeds weer een ander materiaal te gebruiken verleg ik mijn grenzen en kan ik voor elke klant en elk doeleinde een passende illustratie maken.


Bergjemaar_Portfolio_redrobin_01-1280x800.jpg

Voor virtual assistant Red Robin mocht ik aan de slag voor een passend logo. Zoals de naam al zegt was er de wens voor een roodborstje. Het liefst in retro kleuren en ook te gebruiken als stempel. Daarom heb ik naast een kleurvariant ook een zwarte versie gemaakt die makkelijk bruikbaar is als stempel, waarmee deze ‘virtuele sidekick’ haar visitekaartjes en andere prints kan personaliseren.


Bergjemaar_Portfolio_Ichi1.png

Voor Pluimveebedrijf Wijen heb ik een private label rijstzak voor 20kg sushirijst ontworpen. Omdat Wijen van oorsprong een pluimveebedrijf is, vond ik het een leuke knipoog om een subtiel ‘eitjespatroon’ in de achtergrond te verwerken. Ichi betekent ‘number one’, dus een opvallend ontwerp is dan wel op zijn plaats voor de nummer 1.


Bergjemaar_Portfolio_goedkoopschoondak2-1280x800.jpg

Goedkoopschoondak.nl is recht voor zijn raap en wou in zijn logo ook duidelijk en verhalend laten zien wat zijn werk inhoudt en wat zijn USP’s zijn. Een combinatie van illustratief beeldmerk, een woordmerk dat alleen ook goed overeind blijft en een duidelijke pay-off is het resultaat. Schrobben maar!


Bergjemaar_Portfolio_FF3a-1280x800.jpg

Trimsalon FurryFriends was toe aan een nieuwe set logo’s, voor de trimsalon én voor de nieuwe trimbus, die in 2020 in gebruik genomen is. Hiermee kan eigenaar Maxime langs bij mensen om hun hond of kat van de juiste grooming te voorzien.

Het nieuwe logo is direct ingezet op de rijdende eyecatcher; de bus is één groot rijdend billboard geworden, tot grote trots van de eigenaar, plus de ontwerper! Naast logo’s, ontwierp ik een set iconen, visitekaartje, flyer, raambelettering voor de trimsalon en verschillende templates waarmee FurryFriends verschillende social media kan gaan vullen.


BergJeMaar_Portfolio_Hospicedeliefde1-1280x800.jpg

Aanvankelijk wou ik zorgvrijwilliger worden voor Hospice de Liefde. Dat bleek mij toch een tandje te heftig en gelukkig kon ik mij daarna aansluiten bij de Werkgroep Communicatie van dit boeddhistische hospice in Rotterdam.
Mijn taken zijn vooral het stroomlijnen van de huidige huisstijl, het maken van nieuwe designs, voor onder andere advertenties. Plus het schrijven van teksten en het maken van beelden voor Instagram.


Bergjemaar_Portfolio_Vlietkinderen4a-1280x800.jpg

Van logo restyling, huisstijlontwerp en marketing uitingen. 10 jaar heb ik met veel plezier gewerkt voor deze kinderopvang in Voorburg & Leidschendam. Grote projecten waren onder andere het ontwerpen van een handzaam huisstijlhandboekje voor de medewerkers. Dit is een vouwboekje geworden, waarbinnen de belangrijkste richtlijnen kort en bondig worden uitgelegd. In de 10 jaar zijn er verschillende restylingen geweest, die ik heb mogen voorstellen en doorvoeren.

Een marketing item bij uitstek was het Vlietkinderen Magazine. Dit blad kregen potentiële klanten en ouders van nieuw aangemelde kindjes mee naar huis om kennis te kunnen maken met deze professionele kinderopvang.

In corona-tijd stond de kinderopvang onder hoge druk. Om de regels goed duidelijk te maken én om aan de kinderen ook wat duidelijkheid te geven in roerige tijden, werden er diverse posters ontwikkeld. De uitlegposter is ook uitgevoerd als kleurplaat.


BergJeMaar_Portfolio_Corporatedesign1-1280x800.jpg

Het logo, de eerste kennismaking met een bedrijf, voorzien van een pakkende naam en een uitgebalanceerd ontwerp dat goed werkt in verschillende uitingen, zowel on- als offline.
Ik ga de uitdaging graag aan en daarbij gooi ik mijn taalliefde graag in de strijd voor een catchy pay-off of bedrijfsnaam.
In opdracht van The Dare Company ontwikkelde ik talloze logo’s en bijpassende huisstijlen.

Klanten:
Us (Culemborg)
Squarewise (Amsterdam)
VC Invest (Brasschaat)
De Hardloopdames (Rotterdam)
Vastgoedhart (Rotterdam)
ALT/academy (Capelle aan den IJssel)
DOCFactory (Rijswijk)
R’dam Marines Experience (Rotterdam)
Crêpe & Co (Rotterdam)
Breath Rally (Capelle aan den IJssel)


Bergjemaar_Portfolio_Print1-1280x800.jpg

Print blijft iets magisch: een mooi concept, een schitterend design, prachtig uitgewerkt op bijpassende materialen. Van voordelig tot exclusief.
In opdracht van The Dare Company maakte ik talloze drukwerk designs.

Klanten:
More-Itz (Drimmelen)
Supertaart (Hellevoetsluis)
Breath Care for Kids, boeksomslag Rotsvast (Capelle aan den IJssel)
Efficiënta Offsetdrukkerij (Krimpen aan den IJssel)
ReMax Plus (Rotterdam)
Eat Drink More Magazine (Marbella)