Heb je vragen over mijn diensten, ontwerp, communicatie, mijn webshop of gerelateerde zaken? Hier vind je de meeste antwoorden op veel gestelde vragen. Ik hoop je hiermee te kunnen helpen binnen de veelzijdige diensten van BergJeMaar!!. Wil je mooie ansichtkaarten of een canvas rotterdam? Ga dan meteen naar de webshop.
Heb je nog meer informatie nodig? Neem dan gerust contact met me op!
Hier vind je wat informatie over mijn eigen achtergrond. Wie is Anneloes van den Berg, welke interesses en opleidingen heb ik gedaan, en ga zo maar door.
Naast een vaste baan in de communicatie en marketing, ben ik ZZP’er op het gebied van Grafisch ontwerpen en copywriting en heb ik daarnaast een webshop met grafische kunst en kadootjes. Ik doe dus verschillende dingen, omdat ik veel interesses heb en deze graag combineer en afwissel.
Ook mijn opleidingen zijn nogal divers. Ooit begonnen met een HBO Communicatie. Daarna heb ik ook de Willem de Kooning Academie goed afgerond op het gebied van Grafisch ontwerpen.
Na een aantal jaar gewerkt te hebben, wou ik weer terug de schoolbanken in. Naast mijn werk ben ik begonnen met onder andere Voedingsadvies en Medische Basiskennis.
Tijdens mijn sabbatical in 2020 had ik extra tijd om weer te leren, zodoende ben ik aan de slag gegaan met HBO Wandelcoach en HBO Burn-out coach en deze ook beide afgerond.
Meer weten over de opleidingen en waar ik deze genoten heb? Check dan mijn opleidingenpagina.
Mijn werkgebied is Rotterdam.
Heeft jouw voorkeur om digitaal, via mail, telefoon of bijvoorbeeld Skype advies krijgen of een ontwerp bespreken? Dan is dat ook landelijk mogelijk! Voor design opdrachten geldt dat ook veel via telefoon en mail afgehandeld kan worden. Een kennismakingsgesprek is dan bijvoorbeeld mogelijk via Skype.
Heb je interesse in communicatie of design? Dan kun je contact met mij opnemen via mijn mailadres: info@bergjemaar.nl. Een persoonlijk bericht via LinkedIn of Instagram is ook mogelijk! Bellen is uiteraard mogelijk, na navraag via een van deze kanalen.
Telefonisch of per mail kunnen wij dan bespreken wat jouw wensen zijn design, tekst of communicatiegebied. Ik leg dan uit wat ik voor jou kan betekenen of kan je eventueel doorverwijzen naar een bedrijf dat gespecialiseerd is in jouw vraag als ik je zelf niet kan helpen. Mijn aanbod is hierdoor erg persoonlijk en afgestemd op jouw wensen. Per dienst zal ik hieronder nog wat meer informatie geven.
Al van kleins af aan ben ik creatief. Hieronder kun je wat vakjargon en wat meer uitleg over de creatieve branche vinden.
Onder grafisch ontwerp versta ik alle 2D uitingen die gemaakt worden om bijvoorbeeld een bedrijf, instantie, non-profit organisatie of persoon uit te beelden. Hoe en in welke stijl dit gebeurt is erg afhankelijk van de wens van de klant. Zaken die ik schaar onder grafisch ontwerp of graphic design zijn bijvoorbeeld: een logo, een huisstijl, een huisstijlhandboek, een website design, een folder, flyer of brochure, infographic, een poster of abri, belettering voor op een pand, auto of andere 3D objecten zoals mijn canvas Rotterdam.
Grafisch ontwerp kan heel strak zijn maar ook erg uitbundig, veel illustratieve elementen bevatten of juist veel fotomateriaal. Bij grafisch ontwerp wordt gelet op plaatsing van logo, tekst, beeld e.d. zodat deze samen een mooi geheel vormen, of in ieder geval een geheel dat communiceert zoals de klant dat graag wil.
Fotografie valt op zichzelf niet onder grafisch ontwerp, tenzij een foto onderdeel is van het ontwerp of bijvoorbeeld is omgezet naar een illustratie of een sterk grafisch beeld (bijvoorbeeld d.m.v. een raster).
Een logo bestaat uit een woordmerk en / of een beeldmerk. Verschillende elementen vormen samen een uniek beeld dat de klant uitbeeld en ‘naamsbekendheid’ geeft.
Vaak bestaat het logo in ieder geval uit het woordmerk; dit is de naam van het bedrijf, de instantie, de non-profit of de persoon.
Bij het woordmerk wordt vaak ook een beeldmerk toegevoegd; dit is een afbeelding in de vorm van een foto, illustratie of ander grafisch element die samen met de naam voor bekendheid en onderscheiding zorgt.
Ook wordt naast woord- en beeldmerk vaak een pay-off geplaatst bij het logo. Dit korte tekstje zegt meer over wat voor soort bedrijf of merk het is, bijvoorbeeld ‘Financiële dienstverlening’ of ‘Sportcoach en voedingsadviseur’. Dit zijn teksten die te lang en/of te algemeen zijn als bedrijfsnaam, maar wel verduidelijking kunnen geven in combinatie met de merknaam. Een slogan is vaak vergelijkbaar met een pay-off, maar wordt vaak los gebruikt van het logo, bijvoorbeeld als kop in een marketingcampagne.
Bekijk mijn portfolio voor wat logo- en huisstijlvoorbeelden
Een huisstijl bestaat uit alle online en offline uitingen die een klant nodig heeft om zijn of haar bedrijf te kunnen voeren. Vaste onderdelen van een huisstijl zijn een briefpapier, factuurpapier en volgpapier. Ook worden nog vaak verschillende formaten enveloppen uitgevoerd en bestaat de huisstijl ook uit een visitekaartje.
De huisstijl kan uitgelegd worden in een huisstijlhandboek; in dit document wordt de gehele huisstijl, met alle do’s and don’ts uitgelegd. Welk lettertype wordt gebruikt, welke kleuren? Hoe worden foto’s gebruikt en ook heel belangrijk: wat mag er vooral niet binnen de ontworpen huisstijl?
Het huisstijlhandboek is een handige tool binnen grote bedrijven waar veel mensen binnen dezelfde stijl moeten werken. Of een goede leidraad waaraan een marketingbedrijf zich kan houden, zodat alle uitingen in deze stijl worden weergegeven.
Websites bouwen valt niet binnen mijn werkgebied. Ik ben een creatief, maar niet zo’n technisch persoon. Wel kan ik je op dit gebied helpen met het ontwerpen van een design, of in ieder geval een logo en huisstijl waarmee een webdesigner verder aan de slag kan.
Daarnaast heb ik ruim 10 jaar ervaring in de marketing en design business, dus kan ik je doorverwijzen naar collega’s of bedrijven die het bouwen van jouw website voor hun rekening kunnen nemen.
Veel mensen denken dat een flyer hetzelfde is als een folder. Dit wekt nog weleens verwarring in communicatie tussen klant en bureau.
Een flyer bestaat uit één ongevouwen blad. Het formaat kan verschillen. Een flyer kan aan één of aan twee kanten bedrukt worden. Vaak worden flyers gebruikt voor snelle acties, met hoge oplages, waardoor dit als een soort ‘pamflet’ uitgedeeld kan worden op een beurs (om bijvoorbeeld de actie of de producten in jouw beursstand aan te prijzen en bezoekers naar je stand te krijgen) of in de vorm van een menu van jouw afhaalzaak neer te leggen of in de brievenbus te doen bij omwonenden.
Een folder is een gevouwen blad. Één blad voor een of meerdere keren gevouwen waardoor er meerdere ‘pagina’s’ ontstaan. Vouw je een A4tje door midden dan heb je een folder van 4 pagina’s: een voorkant, achterkant en twee binnenpagina’s. Ook kun je zigzag- of wikkelvouwen gebruiken om een blad in 3 of meer pagina’s te verdelen.
Aantal vouwen, soort vouwen en formaat van een folder kunnen hierdoor dus nogal verschillen.
Een brochure is anders dan een folder. Een brochure heeft namelijk meerdere bladen die aan elkaar gebrocheerd zijn, terwijl een folder maar uit één blad bestaat. ‘Brocheren’ betekend afwerken of binden. De meerdere bladen worden met een ‘bindwijze‘ bij elkaar gehouden. Bladen kunnen aan elkaar genaaid worden, geniet, voorzien worden van een ringband of van een lijmrug.
Jazeker. In overleg jou kan ik teksten en beelden samenstellen die passen in de stijl van het merk, passend binnen het gekozen social media kanaal. Wil jij liefst zelf deze media in de hand houden, maar heb je hier weinig kaas van gegeten? Ik geef persoonlijke tips en tricks om meer volgers en engagement te krijgen voor het gevraagde platform. Ook is het mogelijk om social media templates aan te maken, die jij zelf makkelijk aan kunt passen, voor het maken van posts die allemaal in jouw gekozen stijl passen.
Of het nu gaat om spelling, het bedenken van een gave bedrijfsnaam of pay-off of om creatieve teksten. Ik ben van alle taalmarkten thuis.
Met Content creatie bedoel ik het schrijven van teksten in zeer brede vorm: van het schrijven en ontwerpen van content voor bijvoorbeeld social media, een website of een blogartikel tot het schrijven van een white paper of zelfs een boek. Hieronder reken ik ook creatief schrijven (copywriting) in de vorm van teksten op een etiket, een slogan of een pay-off onder een logo.
Naast het ontwerpen van een tekstdocument zoals een folder, brochure of whitepaper, kan ik ook de tekst waar nodig en gewenst redigeren. Redactie van een magazine of boektekst; voor goed lopende zinnen en perfect gespelde teksten in jouw publicatie.